دوره کشف

کشف و توسعه راهبر بودن و عملکرد موثر راهبری (دوره آنلاین)

ثبت نام نشده
ثبت نام کنید

هدف این دوره

تنها هدف این دوره این است که شما به طور طبیعی راهبر باشید و عملکرد موثر راهبری، ابراز طبیعی خودتان باشد. منظور ما از «ابراز طبیعی خودتان»، نوع بودن و عملکردی است که در هر موقعیت راهبری، یک پاسخ طبیعی، شهودی و موثر به چیزی است که فرد با آن سر و کار دارد.

این دوره چه نوع دوره‌ای است؟

در بیشتر دوره‌هایی که در یک موسسه‌ی دانشگاهی برگزار می‌شوند، از شما انتظار می‌رود وقتی دوره را ترک می‌کنید، نشان دهید که محتوای دوره را می‌دانید، و بتوانید آگاهانه درباره محتوای دوره و کاربرد آن صحبت کنید. این دوره از این هم فراتر می‌رود. دوره راهبری در واقع آزمایشگاهی برای توسعه خودتان به عنوان یک راهبر است. این دوره مخصوصا برای آن طراحی شده است که برای شما به راهبر بودن و عملکرد موثر راهبری، دسترسی فراهم کند. 

در اکثر دوره‌های راهبری، راهبر بودن تدریس نمی‌شود، بلکه آنچه تقریبا در تمام جهان تدریس می‌شود، دانش درباره راهبری است. در اغلب دانشگاه‌ها تفاوت عمده‌ای که میان تاثیر بودن و دانش وجود دارد، تشخیص داده نمی‌شود. 

بودن یک چیز و دانستن درباره‌ی آن چیز، حالت‌های کاملا متفاوتی هستند و اثرات کاملا متفاوتی بر روی عملکردهای فرد می‌گذارند. همچنین توجه داشته باشید که دانستن، هرگز مسیری کافی برای دست یافتن به بودن نیست. برای مثال، راهبر بودن و دانستن درباره‌ی راهبری، حالت‌های کاملا متفاوتی هستند و اثرات کاملا متفاوتی بر روی عملکرد موثر راهبری می‌گذارند. به طور خلاصه، دانستن درباره‌ی راهبری، با راهبر بودن کاملا فرق می‌کند.

مدل هستی شناختی راهبر و راهبری

مدل‌های گوناگونی در مطالعه‌ی طبیعت انسان به کار برده می‌شود. هر یک از این مدل‌ها با توجه به نقطه‌نظر خاص خود، نوعی درک از طبیعت و کارکرد انسانها فراهم می‌کنند. مانند نقطه‌نظرهای: روانشناسی، علم تکامل، جامعه‌شناسی، انسان‌شناسی، اقتصاد، فلسفه، علوم‌ شناختی، ژنتیک، زیست‌شناسی، عصب‌شناسی و ترکیب‌های مختلفی از این نقطه‌نظرها مانند روانشناسی اجتماعی، اقتصاد رفتاری و زیست‌شناسی تکاملی. 

در این دوره برای خلق راهبران از مدل هستی شناختی استفاده می‌کنیم. زیرا این مدل طبیعت و کارکردِ بودن (being) را هنگام راهبر بودن، و منشا عملکرد یک فرد را هنگام عملکرد راهبری، با قدرت بی‌نظیری آشکار می‌کند و آن را برایتان باز می‌کند. 

آموزش درباره راهبری در مقابل دسترسی به راهبر بودن

تلاش برای توسعه‌ی راهبران از طریق تدریس 1) ویژگی‌ها، روش‌ها، ارزش‌ها و فرایندِ شناختی راهبران موفق، و  2) مدل‌های تحلیلی آنها، برنامه‌ریزی، هشیاری آنها در موقعیت‌ها و…، و  3) روش‌های معمول، قوانین و محاسباتی که معمولا برای اقدامات‌شان به کار می‌گیرند، همه‌ی اینها دسترسی به بودنِ راهبر بودن فراهم نمی‌کنند. این نوع آموزش و تدریس، در واقع چیزی جز یک سری اطلاعات محض در اختیار ما قرار نمی‌دهد.

استادی معرفت‌شناختی بر یک چیز، فقط منجر به «دانستن» درباره‌ی آن می‌شود. اما استادی هستی‌شناختی، به «بودن» منجر می‌شود.

دوره‌های راهبری که در آنها دانش  انتقال  داده می‌شود و دانشجویان آن دانش را به عنوان اطلاعات حفظ می‌کنند، باعث می‌شود آنها صرفا آن اطلاعات را حفظ کنند و سپس سعی کنند بفهمند چگونه و کجا می‌شود از آن اطلاعات در موقعیت‌های راهبری استفاده کرد. این روش یادگیری، با راهبر بودن و عملکرد موثر راهبری به عنوان ابراز طبیعی خودتان کاملا فرق می‌کند.

به طور خلاصه، با دانش محض درباره‌ی اینکه راهبران موفق چه کارهایی انجام می‌دهند، یا با تقلید خصوصیات و روش‌های آنها، یا حفظ کردن و دنبال کردن مراحل، نکات، و تکنیک‌های راهبران که در کتاب‌های آموزش راهبری نوشته شده است ـ و مسلما صرفا با قرار گرفتن در جایگاه راهبری یا قدرت، نمی‌توان به راهبری موثر دست پیدا کرد.

راهبران کسانی هستند که از خودشان راهبر می‌سازند

همه‌ی راهبران واقعی، ساخته می‌شوند، راهبر به دنیا نمی‌آیند. حتی کسانی که برای راهبری به دنیا می‌آیند، اگر خودشان را به عنوان راهبر توسعه ندهند، نمی‌توانند راهبر باشند، یعنی اگر در راهبر بودن و عملکرد موثر راهبری استادی پیدا نکنند، نمی‌توانند یک راهبر باشند.

این دوره درباره‌ی استادی در راهبر بودن و عملکرد موثر راهبری است.

جزئیات دوره آنلاین کشف و توسعه راهبر بودن و عملکرد موثر راهبری

تعداد جلسات: 12 جلسه (به مدت 6 هفته)
روز و ساعت برگزاری جلسات: روزهای شنبه و یکشنبه از ساعت ۱۶ الی 2۰:30
نحوه برگزاری: به صورت آنلاین در پلتفرم ویدئو کنفرانس Zoom
شماره تماس جهت اطلاعات بیشتر: 09122527812

دوره آنلاین کشف و توسعه راهبر بودن و عملکرد موثر راهبری

تاریخ شروع دوره : ۵ آذر 140۱

روز
ساعت
دقیقه
دوره در حال برگزاری است

گزیده‌ای از تجربه شرکت‌کنندگان