سوالات متداول

دوره کشف و توسعه راهبر بودن و عملکرد موثر راهبری

مدت زمان دوره 8 روز است شامل 6 روز جلسات حضوری از ساعت 9 الی 19:30 و 2 روز زمان استراحت و انجام تمرین‌ها 

جهت شرکت در دوره حضوری کشف و توسعه راهبر بودن و عملکرد موثر راهبری متون و تمرینات پیش از دوره باید خوانده و انجام شوند که حداقل 2 ماه قبل از شروع دوره در اختیار شما قرار خواهد گرفت (این متون حدود 170 صفحه هستند).

با کامل کردن این دوره، شما هر نوع تحول فردی که برای راهبر بودن و عملکرد موثر راهبری به عنوان ابراز طبیعی خودتان لازم است را تجربه خواهید کرد—در هر محیطی و صرف نظر از اینکه با چه شرایطی روبه رو هستید. حتی زمان‌هایی که تجربه و دانش کافی ندارید، می‌دانید چکار کنید که یک راهبر موثر باشید.

این دوره به انواع بودن، تصور خلاق، تفکر، برنامه‌ریزی و اعمالی که برای راهبر بودن و عملکرد موثر راهبری به عنوان ابراز طبیعی خودتان لازم است، دسترسی فراهم می‌کند. این دوره مخصوصا برای آن طراحی شده است که برای شرکت‌کنندگان ابزارهایی را فراهم کند که بتوانند با استفاده از آنها، در هر محیطی و تحت هر شرایطی به گشایش‌های فوق‌العاده در زندگی کاری و شخصی خود دست پیدا کنند.

این مدل جدید راهبری و تمرین آن، قابل اجرا در تمام جنبه‌های زندگی است: شامل راهبری فردی و خانوادگی، راهبری گروهی و سازمانی در هر حوزه‌ای مانند کسب و کار، سیاست و دولت، و هر جنبۀ دیگر از زندگی که به ایجاد تفاوت در آن متعهد هستید.

روش آموزشی مورد استفاده در این دوره “هستی شناختی” و “پدیده شناختی” بوده و با روش جهانی تدریس راهبری یعنی روش “روانشناختی”  کاملا متفاوت است. در روش “روانشناختی”، راهبر بودن و عملکرد راهبری برای دانشجویان، توصیف، تفسیر و توضیح داده می‌شود. در روش “روانشناختی”، دانشجویان مطالعه می‌کنند و سعی می‌کنند خصوصیات، روش‌ها و اعمال راهبران برجسته (یا نظریات افراد دربارۀ راهبری ایده آل) را تقلید کنند؛ در این روش، اطلاعاتی دربارۀ راهبر و راهبری به دانشجویان داده می‌شود و آنها سعی می‌کنند این اطلاعات را حفظ کنند و بفهمند چطور می‌توانند آنها را در هر یک از موقعیت‌های راهبری به کار ببرند. این یک روش آموزشی سوم شخص و توصیفی/تئوریک است که باعث می شود فرد فقط به درک و فهم راهبر بودن و عملکرد موثر راهبری دسترسی پیدا کند.

مدل مورد استفاده در این دوره “مدل هستی شناختی/ پدیده شناختی”، مدل مورد استفاده تجسمی است از ماهیت و عملکرد زندگی (آنچه در آن زندگی می‌کنیم)، و زندگی کردن (برخورد ما با زندگی)، و شخص (کسی که در زندگی، زندگی می کند). این مدل از یک آگاهی فیلتر نشده از ماهیت و عملکرد زندگی، زندگی کردن و شخص نشات می‌گیرد، این مشاهده/دریافت مستقیم توسط هیچ مفهوم، تئوری یا باوری درباره زندگی، زندگی کردن و شخص تحریف نشده است. استنتاج یک مدل به این روش را معمولا  “براکت کردن” (“کنار گذاشتن”) می‌گویند. براکت کردن یعنی کنار گذاشتن تمام مفاهیم، تئوری‌ها، باورها و موارد مشابهی که می‌تواند تجربه مستقیم و واقعی یک فرد از آنچه می‌خواهد مدل کند، را تحریف کند. 

ما دریافته‌ایم که استفاده از یک مدل هستی شناختی / پدیده شناختی از ماهیت انسان و عملکرد انسان برای ارائه قول جسورانه این دوره الزامی است. همانگونه که پیش‌تر گفتیم هستی شناسی یعنی مطالعه یا علم ماهیت و عملکرد بودن (همانند”راهبر بودن”)، و پدیده شناسی روش دسترسی مستقیم است که در هستی شناسی برای مطالعه و تحقیق درباره ماهیت و عملکرد بودن استفاده می‌شود. (همانند آنکه بودن بر “عملکرد موثر راهبری” تاثیر می‌گذارد)

شما می‌توانید جهت اطلاع از موضوع و محتوای دوره با شماره تماس 09122527812 تماس حاصل فرمایید تا برای مشاوره تلفنی و یا شرکت در جلسه معارفه حضوری یا آنلاین هماهنگی‌های لازم انجام شود.

شما می‌توانید جهت ثبت درخواست ثبت نام خود در دوره حضوری کشف و توسعه راهبر بودن فرم ثبت نام را کامل کرده و اطلاعات خود را وارد نمایید. همکاران ما جهت موارد تکمیلی با شما تماس خواهند گرفت. 

دوره‌ها به زبان فارسی خواهد بود و تمامی متون ارائه شده در دوره نیز به زبان فارسی خواهند بود.
(لازم به ذکر است گفتگویی که در این دوره مورد استفاده قرار می گیرد،نوع خاصی از به کارگیری زبان است، که تنها با شرکت در این دوره قادر به فراگیری و به کارگیری آن خواهید بود.)

در صورتی که پاسخ مورد نظر خود را در این صفحه پیدا نکردید، لطفا با شماره 09122527812 تماس بگیرید و همچنین با عضویت در خبرنامه وی‌ما از تمام رویدادها مطلع شوید.