پایه و اساس عملکرد برتر: ایجاد فرهنگ تیمی از طریق همسویی

در میان چشم‌انداز متغیر بازارهای جهانی امروز، کسب‌وکارها در سال ۲۰۲۴ باید با یک چالش مهم نیروی کار روبرو شوند: «چگونه می‌توانیم فراتر از آنچه قبلاً انجام داده‌ایم تولید کنیم، در حالی که بین محیط‌های کاری حضوری، کاملاً مجازی و ترکیبی در حال جابجایی هستیم؟»

در مواجهه با این چالش، از شما دعوت می‌کنیم در نظر داشته باشید که داشتن یک استراتژی تجاری قوی و برنامه‌های عملیاتی به تنهایی کافی نخواهد بود. اگرچه استراتژی‌ها و برنامه‌ها ضروری هستند، اما تنها نیمی از داستان را تشکیل می‌دهند؛ نیمه دیگر در اجرای این برنامه‌ها نهفته است. همانطور که هر کسی که تا به حال سعی در اجرای یک برنامه استراتژیک داشته به خوبی می‌داند، اجرا در نهایت به افراد درون سازمان بستگی دارد که در اقدامی هماهنگ برای دستیابی به نتایج مطلوب کار می‌کنند.

براساس تجربه در کار با سازمان‌های سراسر جهان، ما دریافته‌ایم که اجرای موفق به شدت به همسو کردن نیروی کار یک شرکت در پشت یک هدف استراتژیک مشترک بستگی دارد، که ما از آن به عنوان “آینده همسو شده” یاد می‌کنیم.

وقتی اکثر مردم اصطلاح “همسویی” را می‌شنوند، فکر می‌کنند منظور موافقت همه با یک چیز است. وقتی ما از “همسویی” صحبت می‌کنیم، منظورمان چیزی متفاوت و بسیار قدرتمندتر است. طبق گفته استیو زفرون و آلن کوهن در مقاله‌شان:

«همسویی حالتی منحصربه‌فرد است که در آن یک گروه، یکپارچگی یا وحدت را در رویکرد به مسائل مرتبط با تحقق دغدغه‌های گروه تجربه می‌کند و بر اساس آن عمل می‌کند. وقتی حالت همسویی ایجاد می‌شود، اقدامات اعضای گروه به طور طبیعی و ضروری در جهت تحقق دغدغه‌های مشترک هماهنگ و متمرکز می‌شود. اقدامات آنها مانند براده‌های آهن است که تحت تأثیر یک میدان مغناطیسی در یک راستا قرار می‌گیرند.»

وقتی از سازمان همسو صحبت می‌کنیم، محیطی را توصیف می‌کنیم که در آن کارمندان، مدیران، مدیران ارشد و سایر ذینفعان کلیدی به طور مشترک چشم‌انداز آینده سازمان را شکل می‌دهند و مالکیت آن را به عهده می‌گیرند. وقتی این اتفاق می‌افتد، اکوسیستم جدیدی پدید می‌آید که در آن استراتژی‌ها، برنامه‌ها و شیوه‌های کاری می‌توانند در سراسر سازمان طراحی و به طور مؤثر اجرا شوند. در این محیط جدید، فرهنگی از مشارکت، احترام و قدردانی به طور طبیعی به وجود می‌آید. افراد شروع به تجربه خود به عنوان عملکردکنندگان پویایی می‌کنند که قادر به سطوح بالایی از دستاورد هستند.

این در تضاد آشکار با نحوه عملکرد اکثر سازمان‌هاست. در مقاله مجله هاروارد بیزینس ریویو در ماه می ۲۰۲۳، نویسندگان بیش از ۵۰۰ کارمند خط مقدم، مدیران میانی و مدیران ارشد را در ۱۲ سازمان مختلف مورد بررسی قرار دادند. نظرسنجی از شرکت‌کنندگان خواست «نشان دهند فکر می‌کنند شرکت‌هایشان تا چه حد از نظر استراتژی شرکت همسو هستند.» نظرسنجی نشان داد که “شرکت‌کنندگان عموماً خوش‌بین بودند و به طور میانگین احساس می‌کردند توافق استراتژیک ۸۲٪ است.”

وقتی توضیحات مکتوب دقیق همان کارکنان تحلیل شد، نویسندگان دریافتند که «… همسویی واقعی (که با همپوشانی زبانی در مفاهیم و کلماتی که فهرست کرده بودند اندازه‌گیری شد) به طور میانگین فقط ۲۳٪ بود…” – دو تا سه برابر کمتر از همسویی تخمین زده شده. تعجب‌آور نیست که این عدم تطابق مشکلات واقعی ایجاد می‌کند.

در سازمان‌هایی که تفاوت بیشتری بین همسویی واقعی و تخمینی تجربه می‌کردند، کارکنان شک و تردید بیشتری نسبت به استراتژی‌های شرکت‌هایشان و اجرای آنها نشان دادند. آنها گزارش دادند که تلاش‌های شرکت‌هایشان برای اجرای استراتژی‌هایشان کندتر و با کیفیت پایین‌تری بود.

در سال ۲۰۲۴، فرصت سازمان‌ها برای تحول فرهنگ و عملکردشان نیازمند تمرکز استراتژیک بر همسویی خواهد بود. در محیط‌های کاری فیزیکی و مجازی، تقویت همسویی حول یک آینده خلق شده مشترک، پذیرش تنوع نیروی کار و ترویج همکاری بیشتر به ایجاد فرهنگی کمک خواهد کرد که با سطوح بالای مشارکت و عملکرد مشخص می‌شود. این مسیری است که ما در مشاوره تحولی سازمانی پیش می‌گیریم و سازمان را با همسویی به سمت آینده خلق شده همراهی می‌کنیم.

منبع: www.vantogroup.com


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیایید آینده را با هم بسازیم

گشایش‌ها توسط زنان و مردانی خلق می‌شوند که برای نتایجی که روزی فقط یک امکان بودند، می‌ایستند. کسانی که امکان را به واقعیت تبدیل می‌کنند.

لوگو وی ما

مشترک خبرنامه ما شوید!

خدمات
نشان ساماندهی
logo-samandehi

© 1403 - تمامی حقوق برای وی ما محفوظ است.